Thursday, February 11, 2010

Rahsia Simple

Cuba gunakan apa sahaja sumber yang ada di sekeliling kita. Pasti ada yang mudah dan senang serta sesuai dengan karaktor kita. Bermula dengan apa yang ada di depan mata. Saya bersetuju dengan pandangan Chef Rusli pengarang buku Jutawan Senyap. Beliau menyatakan supaya kita bermula dengan apa yang ada. Jangan terlalu memikirkan kesempurnaan di permulaan. Kesempurnaan boleh dicapai melalui perjalanan sesuatu proses pembelajaran. Pastinya kita mahukan yang lebih baik dan lebih baik dari hari ke hari.

Boleh saja nak tambah income dengan :

  1. Niaga tepi jalan/pasar malam/bazar larut malam
  2. Buat MLM
  3. Buat Online Bisnes

Pilihlah yang mana satu yang anda rasa boleh buat dan sesuai dengan karaktor anda. Yang penting jangan hangat-hangat tahi kambing. Sebenarnya banyak lagi cara untuk kita tambah income, cumanya saya senaraikan 3 yang di atas ini sebab inilah yang dekat sangat dengan persekitaran kita. Inilah juga yang sentiasa menjadi topik utama apabila bersembang di warong-warong dan kopitiam.

2 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. setuju..sangat setuju.. Niaga bazar 24jam 365hari pun ok..?
    weh ini macam punya bazar ada ke?
    ha..bazar di internet la.. bukak la kedai dan berniagalah di internet..untuk memulakan sesuatu, kita juga harus belajar untuk memerima seuatu perkara itu sendiri..
    adios.. www.jejakjuta.com

    ReplyDelete